dimarts, 16 de desembre del 2008

Juno, més que el títol d'una pel·licula americana



Heu vist la pel·licula Juno?, jo personalment no, però hem va cridar molt l'atenció el titol d'aquesta, què és el nom de la protagonista.


Aquest film tracta de la història d'una adolescent que de sobte, es queda embarassada.
Així doncs, el nom Juno, té a vore amb una deesa de la mitología romana, Hera segons la cultura grega, la qual simbolitza el matrimoni i la maternitat.

Aquesta deesa, pertany a la 2ºgeneració dels Déus, filla de Crono (Saturno) i Rea (Cibeles). A més, va ser la reina de totes les deeses ja que es va casar amb Zeus. D'aquest matrimoni sorgí la 3ª generació de Déus, coneguts com els Déus Olímpics.

Juno no ens deixa de sorprendre, ja que també podem trobar aquest referent en molts altres llocs com en el nom d'un asteroide, el d'un premi de música, el d'una missió de la NASA prevista per al 2010, el nom en clau d'una platja en la Batalla de Normandia.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Los dioses griegos y romanos están por todas partes. Bien visto lo de Juno, Elsa.
Por cierto, ¿sabéis cuáles son los satélites de Júpiter?
¿Podrías hablarnos de ellos?
¿por qué no está entre ellos Juno?
Y ¿porqué se llaman así los de Saturno?

Edurne ha dit...

¡Hola! Yo he visto la película y sinceramente la recomiendo. Además dentro de la película mencionan a la diosa. Aunque, a mi parecer, el personaje de Juno sólo comparte con Hera el nombre y la maternidad.

Por otro lado he estado mirando las preguntas propuestas por Epaminondas. Y, aunque no he encontrado una información exacta, deduzco que Juno no se encuentra entre los satélites de Júpiter porque son los nombres de los amantes del dios. Lo que resulta bastante paradójico.
Sus nombres son: Metis, Adrastea, Amaltea, Tebe, Io, Europa, Ganímedes, Calisto, Leda, Himalia, Lisitea, Elara, Ananke, Carm, Pasifae y Sinope.
Pero no he conseguido encontrar una relación más obvia entre Saturno y sus satélites, y la verdad, es que estoy bastante intrigada. Así que espero que en breve contemos con la respuesta.

¡Un saludo!